Monday, September 6, 2010

Koppunderlägg

Igår söndag var en höstdag med ljuvligt väder. Vi åkte ut till sommarstugan och kockade till en söndagslunch med rökt fick, potatis och svampsås. Och lingonkompott till efterrätt (som inte alls föll KM i smaken).


Jag hade ett handsömnadsprojekt med och sydde klart ett set med koppunderlägg i höstfärger. Mönstret till koppunderläggen är användbart då man kan blanda färger lite hur som helst. Och ändå få det att bli tjusigt. Tyget som jag använt till mittrutan är en present av G, som i sin tur fått det av brevväninnan Debbie i USA.


Jag har flera handsömnadsprojekt på gång samtidigt. Ett av dem är ett sängtäcke som består av 24 block i storleken 30 cm x 30 cm. Jag har nu hunnit till fem sydda block. Stjärnan blev färdigsydd på lördagkväll. Återstår då endast (!) 19 block. Det är designat av Helene Juul och jag prenumerar på det. Det kommer två block per månad direkt hem i brevlådan.



Det är också annat intressant som nu och då dyker ner i postlådan. I fredags kom senaste Homespun med många intressanta syprojekt.



5 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Käranån said...

Hej!
Fina underlägg, vackra tyger, höstfärger som jag tycker om...