Friday, September 3, 2010

Miniatyr

Små virkade dukar ligger inte i tiden som inredningsdetalj, åtminstone inte hos mig. Ändå har jag massvis av dem. En del arvegods, andra loppisfynd.



Igår satte jag sista stygnet på en miniatyr sydd av gamla slitna linnehandukar. Jag har applicerat en vacker (småfläckig) duk från förra seklet på miniatyren. För att dölja fläckarna har jag sytt knappar på dukens mittparti och broderat några daisyblommor.


Två vackra tyger som jag fick tidigare i veckan. Det var min granne som förärade mig tygerna. Tänk vilka goda grannar man har!!

2 comments:

Pia said...

Hvor er den blevet smuk. Måske man skulle til at kigge på arvesagerne fra mormor :-)

Angelikas quilts and knits said...

Den er blevet meget smuk. jeg faar lyst til at finde mine hvide stoffer og sy saadan én :-)