Friday, August 27, 2010

Höstsemester och utmaning


Äntligen!


Min sommarsemester blev av förekommen anledning framflyttad till september.
Idag startar dryga 5 veckors välförtjänt semester. Nästa tur på jobbet infaller 5 oktober. När jag återvänder på jobb i början av oktober, blir det deltid för min del.


Det låter väl härligt med både semester och deltid!

Kan ni möjligen gissa vad jag har för planer för hösten? Jo, på tisdag har jag tänkt mig hit. Vi är fyra väninnor som ska ägna nån dag per vecka till att skapa.
Några av mina väninnor har redan inlett skapandet på mjuka linjen.

K och jag startar på tisdag.




För någon dag sen bloggade jag och fann en intressant utmaning här och här.


*Gå ut i din trädgård och ta lite kort på blommorna och låt dig inspireras och sy en kvilt och visa upp den innan julafton!!!


Mina vackra rosa bondpioner är utblommade sen länge, tillika som astilben, plymspirean och allt annt oxå. Inga gröna fingrar här inte! Men en halvt utblommad och lite miss-skött pelargon finns att njuta av.


Utmaningen låter verkligt spännande. Och jag deltar med bilden av pelargonen. Jag har redan en idé som jag vill förverkliga.

1 comment:

jeanette said...

Ja, lyckliga äro vi 4! Det är bara äppelskruttarna som fattas så är mitt år komplett, hehe...