Monday, August 31, 2009

Innehållsrik helg

Senaste helg har jag tillbringat på annan ort, nämligen i Sundom. Alltså inte utanför Vasa utan här, på andra sidan Bottenviken. Helgen har varit verkligt innehållsrik. Jag har nämligen varit på sykurs. Vilken lyx att få komma till serverat bord och få ägna två dagar till ens favoritsysselsättning - lappteknik. KM var min privatchaufför. Han hade också möjlighet att ägna två dagar till sin favorithobby, nämligen gamla moppar och skrotmarknad.

Kursens tema var SNS-linjalen och frihandskviltning. SNS-linjalen hade jag köpt redan till julen 2007, men inte riktigt kommit igång med den. Med hjälp av SNS-linjalen kan man få till block med trianglar utan att sy en enda triangel. Det låter väl magisk, eller hur? Hemligheten är fyrkanter eller romber, remsor, rätt bredd på sömsmånen d.v.s. 1/4 inch samt SNS-linjalen. Här finns några bilder på block man kan skapa med hjälp av linjalen. Kursen hölls av Liz Hoffman och Susanne Eriksson.

Passade även på att handla lite "måste-ha-saker" när nu Liz hade sin quiltbutik med. Nyfken på vad jag köpt?? Jag ska hålla er i spänning ett tag. Återkommer till det i nästa inlägg.

Fyra veckor sommarsemester går snabbt. Idag början vardagslunken igen. Det skulle ha suttit utmärkt med några veckor semester till. Nu när jag är så uppfylld av att sy fantastiska block och har fått in svingen i fingrar med maskinkviltning.

No comments: