Monday, August 3, 2009

Tillbaka på bloggbanan igen!

Mitt bloggande har legat nere mera än ett år, men nu är jag tillbaka igen. Dagen till ära har jag ändrat utseende på min blogg. Under dryga ett år har mycket hänt. På syfronten har jag åstadkommit en hel del - nya UFOn, WIPs (work in progress), olika block, nåldynor... Ett och annat lapparbete har jag faktiskt fått sytt klart. Nu i sommar har jag färdigställt ett banrtäcke och sytt en minneskvilt.


Till min systerson Emils dop den 7 juni sydde jag ett kryptäcke. Önskemål från Emils mamma var att täcket skulle gå i grönt och dämpande färger. Mönstret har funnits i Quiltemagasinet.



Emils täcke


I slutet av juni firade mina föräldrar guldbröllop. Jag hade fått i uppdrag av mina syskon att sy en minneskvilt till mor och far. Bakgrunden är sydd av gamla textilier. Brudfotot samt inbjudningskortet överfördes på tyg och applicerades på bakgrunden. Jag har applicerat spetsar, en duk, gamla handsydda knappar och pärlemorsknappar, guldringar m.m. Färgen är inte riktigt korrekt återgiven på fotot.

Minneskvilt

För några veckor halkade jag in på en BOM med 14 olika block. En BOM som är verkligt tjusig. Jag är inte svårflirtad när det gäller läckra saker. Jag har hunnit sy två block. Nu väntar jag på att flera mönster till blocken ska dimpa ner i postlådan.





No comments: